Болезнена менструация – причини и лечение

02.05.2017 г.
115 прочитания
0 коментара

Болезнената менструация се характеризира с болезнени мускулни крампи в корема, които могат да се разпространят до гърба и бедрата. Болката понякога може да представлява интензивни спазми, а друг път да е по-скоро тъпа, но постоянна. Освен това може да варира с всеки месечен цикъл.

Като цяло, болката по време на цикъл се счита за нормална, но прекалено болезнената менструация не е. Медицинският термин за това е дисменорея.

Много жени имат болезнена менструация. Понякога болката е толкова силна, че изпълнението на дейности свързани с работата, училището и домакинството. Болезнената менструация е водещата причина за отсъствие от училище или работа сред тийнейджърките или двадесет годишните жени.

Каква е причината за болезнена менструация
Болезнената менструация се дели на две групи в зависимост от причината – първична дисменорея и вторична дисменорея. Първичната дисменорея представлява менструални болки, които се появяват около периода на първия цикъл при иначе здрави млади жени. В повечето случаи болката не е свързана с определен проблем с матката или други тазови органи. Повишената активност на хормона простагландин, който се произвежда в матката, се смята, че играе роля в това състояние.

Вторичната дисменорея представлява менструални болки, които се развиват по-късно при жени, които са имали нормални месечни цикли. Често се свързва с проблеми с матката или други тазови органи като:
  • Ендометриоза
  • Фиброиди
  • Вътрешноматочна спирала
  • Възпаление на таза
  • Предменструален синдром
  • Полово предавани инфекции
  • Стрес и тревожност
Как да се справим с менструалните болки

Болкоуспокояващи
Ибупрофен и аспирин могат да ви помогнат с болките. Не ги приемайте обаче, ако имате астма или проблеми със стомаха, бъбреците или черния дроб. Аспирин не трябва да се приема и от лица под 16 години. Може да опитате и парацетамол, но проучванията показват, че не е толкова ефективен в облекчаването на болките като ибупрофен или аспирин. Ако обикновените болкоуспокояващи не ви помагат, можете да се обърнете към личния лекар, за да ви предпише нещо по-силно като напроксен или кодеин.

Други методи, които можете да опитате:
  • Поставете електрическа възглавница на долната част на корема, под пъпа. Никога не заспивайте с нея обаче.
  • Направете си лек кръгов масаж с върха на пръстите около долната част на корема.
  • Пийте топли напитки.
  • Яжте леки храни, но често.
  • Легнете по гръб и повдигнете краката си или легнете на една страна със свити колене.
  • Практикувайте техники за релаксация като медитация или йога.
  • Опитайте добавки витамин Б6, калций и магнезий, особено ако болката ви е от ПМС.
  • Вземете си топъл душ или вана.
  • Разхождайте се или спортувайте редовно, включвайки упражнения за раздвижване на таза.
  • Отслабнете, ако сте с наднормено тегло. Правете редовно аеробни упражнения.
  • Спрете да пушите. Смята се, че тютюнопушенето увеличава риска от болезнена менструация.
Кога да се обърнете към лекар
Обърнете се към личния си лекар, ако имате тежки менструални болки или ако цикълът ви се промени – например ако стане по-тежък или нередовен. Консултирайте се с лекар, ако забележите симптоми на вторична дисменорея като тежка и болезнена менструация. Други поводи да се обърнете към джипи-то са:
  • Увеличена вагинална секреция с лоша миризма
  • Треска и болки в таза
  • Внезапна или остра болка, особено ако цикълът ви закъснява с повече от седмица и сте били сексуално активни
  • Предписаното лечение не облекчава болките след три месеца
  • Изпитвате болки и имате поставена вътрешноматочна спирала преди повече от 3 месеца
  • Изпитвате други симптоми, придружаващи болката
  • Болката се появява не само по време на цикъл, започва повече от пет дни преди менструацията или продължава след края ѝ
 

Виж още

Здрава кожа на лицето. Домашна маска за лице.
Домашни маски за лице
28.04.2017 г.
Здрава кожа. Маски за лице. Домашна маска за лице - суха и мазна кожа, против бръчки. Маски с : авокадо, кисело мляко, мед, краставица, банан, киви , портока, лимон 
Хранене за плосък корем
Най-добрите храни за плосък корем – Част 1
26.04.2017 г.
За плосък корем е важно не само да се откажем от вредната храна, а и да наблегнем на такава, която съдържа фибри, антиоксиданти и протеини. Ето няколко от най-добрите храни за тази цел:


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай