Артрит – кои храни да консумираме и кои да избягваме 1-ва част


Кои храни да избягваме при проблемите с артрита?

 

 

По малко сол

Дървена купичка със сол
Страдащите от артрит трябва да намалят консумацията на богати на натрий храни. Има проучвания, които показват, че по-високият прием на сол може да доведе до специфични видове възпалителни протеини, а свръхпроизводството им увеличава възпалението в организма и често влошава автоимунните състояния.



 


Ограничете консумацията на газирани напитки


Пиенето на газирани напитки може не само да навреди на талията ви, но и да ви причини болка. Те са пълни със захар, но не осигуряват никакви хранителни вещества, и редовната им консумация се асоциира с повишен риск от ревматоиден артрит при жените. Вместо това пийте вода и се възползвайте от благоприятното ѝ действие.


Избягвайте пържените и преработени храни


Пекани сладки картофи
Пържените и преработените храни са с високо съдържание на трансмазнини, което, както знаем, не само увеличава лошия холестерол, но може да стимулира възпалението. Вместо да ядете пържени картофки, изпечете си сладки картофи. Пропуснете пакетираните храни от машината в офиса и вместо това изяжте някой плод или пакетче сурови ядки.



 

 

Избягвайте  захарта


Най-вероятно сте го чували и преди, но не е лошо да се повтори – захарта играе роля при хроничните заболявания, а проучванията показват, че когато захарите се свързват с определени аминокиселини или мазнини в процеса, наречен "гликация", това често води до остеоартрит. Както захарта, така и обработените въглехидрати, увеличават окисляването и възпалението и могат да увредят хрущяла на ставите.
 

 

Намалете червеното месо


Стек, червено месо
Високата консумация на червено месо може да увеличи риска от развитие на ревматоиден артрит. Едно британско проучване установява, че хората, които ядат червено месо всеки ден, имат два пъти по-висок риск от хора, които консумират червено месо само два пъти седмично. Изследване на повече от 1000 пациенти с артрит разкрива, че червеното месо, захарта, мазнините, солта, кофеина и растенията от семейство картофови (например домати, патладжан и други) най-често влошават състоянието им. Елиминирането на тези храни една по една за няколко седмици може да подобри симптомите при някои хора. Така ще разберете кои храни влошават болката и отоците ви.
 
 
"Верният път към здравето"
 
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате! 
Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето", скоро ще ви запознае с още по темите:​
  • Ползи за здравето от Кросфит




 

Може да използвате

Неоставит 60+60 диетични храни за специални медицински цели
НЕОСТАВИТ ® М
Подходящ при артрози, травми в ставите, костите и сухожилията!​
Хранителна добавка за здрави стави, кости и сухожилия Неофлексин 30
СТАВЕН КОМПЛЕКС НЕОФЛЕКСИН®
При проблеми  и болки в ставите, костите, хрущялте и сухожилията!


Козметични продукти Мatsan pack
МАТСАН ДОЙЧ ®
За третиране след травми и при възпалителни процеси в опорно-двигателния апарат!

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай