9 ползи от сока от грейпфрут



Сред разнообразието от свежи плодове и зеленчуци в магазина грейпфрута често остава пренебрегнат заради леко горчивия си вкус. Ползите за здравето от този цитрусов плод обаче са толкова много, че той заслужава нашето внимание. Фреш от грейпфрут е чудесна добавка към всяка здравословна диета. Само не забравяйте да си го изцедите сами, за да сте сигурни, че ще получите всички витамини и нутриенти без вредната захар, която се добавя в соковете в кутии от магазина.


Колко калории има в грейпфрута?

  • Тържествено може да отбележим - този плод е нискокалоричен. Ако си търсите освежаваща напитка, която да не съдържа прекалено много калории, може да пропуснете смутитата и млечните шейкове и вместо това да се насочите направо към прясно изцеден сок. Една чаша от 200 мл., съдържа около 70-80 калории, а наред с това ще получите щедра доза витамин C и витамин А. Тук възниква въпросът - подходящ ли е за диета? Отговорът е да, но!
- ДА, защото нискокалорийният му състав, го прави изключително подходящ елемент към вашето здравословно меню. Основна заслуга за свързването му като средство за отслабване, се дължи на веществото наригенин. Редица изследвания доказват за способността на това вещество да подпомага свалянето на килограми и топенето на мазнини. Факт, който доказва това, е че то участва в структурата на редица формули на лекарства за намаляване на телесното тегло и изгарянето на мазнини. 
- НО, защо не може да разчитате само на това! Свалянето на килограми и отърваването от излишните мазнини е следствие на добре структурирана цялостна диета, комбинирана с подходяща физическа активност. Няма как да пием фрешове или да ядем от този плод и да очакваме резултати, ако това не е част от цялостен, съвестно спазван процес. 


За какво друго помага?

  • Засилва имунитета - Един средно голям грейпфрут съдържа около 128% от препоръчителната дневна доза витамин C. Пиенето на сок от този цитрус, укрепва имунната система и дори подпомага борбата с настинката и други болести, които ни нападат когато имунитетът ни е отслабнал и безпомощен.
  • Намалява лошия холестерол - Пектинът, съдържащ се в плода му, може да ви помогне да намалите нивата на холестерол, ако включите сока в диетата си. Някои проучвания показват, че редовната консумация на пектин подпомага снижаването на LDL холестерола, въпреки че както винаги е важно да се придържаме и към здравословен начин на хранене. Пектинът обаче не идва от сока. Той се съдържа в семките, мембраните и сърцевината на грейпфрута, така че за най-добър ефект го яжте и цял освен да си го цедите.
  • Има успокояващо действие - Известно е, че цитрусовите миризми действат ободряващо и намалят стреса. Ако изпитвате чувство на тревога или сте уморени, опитайте да поемете аромата на грейпфрута, докато изцеждате сока в чашата си. Ще се изненадате колко по-будни и щастливи ще се почувствате.
  • Действа хидратиращо - Знаете ли, че грейпфрутът е съставен почти изцяло от вода? Ако се чувствате обезводнени, фреш от този плод е чудесен избор. Също както динята и краставицата, този плод е особено вкусен и ободряващ през горещите летни дни, когато губим много вода, заради това че се потим обилно.
  • Може да предотврати камъни в бъбреците - Искате ли да намалите риска от камъни в бъбреците? Едно британско проучване открило, че когато жените пиели между половин и един литър сок от грейпфрут, ябълки или портокали всеки ден, тяхната стойност на рН в урината и отделяне на лимонена киселина са намалели, което значително е намалило риска от камъни в бъбреците.
  • Намалява риска от инсулт - Според Американската сърдечна асоциация консумацията на по-големи количества от съединението, което се открива в цитрусови плодове като портокали и грейпфрути, може да намали риска от исхемичен инсулт при жените. Тези които се хранели с най-много цитруси имали 19% по-нисък риск от инсулт, отколкото жените консумирали най-малко количество.
  • Подпомага храносмилането - Заради високото си съдържание на вода и фибри цитруса, предпазва от констипация и подпомага работата на храносмилателния тракт.
  • Предпазва от астма - Рискът от развитие на астма е по-нисък при хора, които консумират големи количества от определени вещества. Едно от тях е витамин C, който се открива в особено големи количества в грейпфрута.


Как вреди?

Както всяко нещо в природата най-важен е баланса. Важно е да се отбележи, че наред с плюсовете, които притежава този плод, съществуват и неблагоприятни ефекти. След проведени изследвания е установено, че не е подходящо, приема на лекарства и сок от грейпфрут да се комбинира. Определни вещества в състава му, неутрализират действието на ензима CYP3A4, който е отговорен за разграждането и метаболизирането на дадени съставки в лекарствата. Изводът тук е - не консумирайте цитрусовият плод заедно с лекарства, за да избегнете това негативно въздействие.
 

Виж още

Подобряване на зрението
Подобрете зрението си с тези лесни съвети
09.05.2017 г.
Повече от всякога ежедневието ни е свързано с взиране в екраните на компютри, таблети, лаптопи  и мобилни телефони. Следвайте тези три съвета, за да поддържате очите си здрави!
ДЕВЕТТЕ ТАЙНИ НА ДЪЛГОЛЕТИЕТО
05.05.2017 г.
Хората винаги са преследвали дълголетието и са се опитвали да разгадаят неговата тайна. Американският автор Дан Бютнър се впуска в подобна мисия. Той обикаля света, за да индентифицира местата, където най-голям брой от населението са столетници. Ети какви са техните тайни:
Мозък и мозъчна функция
Как да подобрим мозъчната си функция?
04.05.2017 г.
Блокирате и забравяте, къде сте сложили предмети, които ви трябват или мисълта ви изкочи от главата, това е проблем за който често търсим решение, а не успяваме да намерим.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай