8 съвета за начинаещи бегачи

Бягането, особено ако не сте любители на спорта, може да изглежда като тежък подвиг. Но с правилното отношение, то може да се превърне в любимото ви занимание. Следвайте тези осем съвета, ако сте решили да започнете да бягате.

Вземете си правилните обувки

Не може да обуете кои да са обикновени маратонки и да отидете да бягате. Така може да нараните стъпалата си и да се контузите. Отидете в някой спортен магазин и помолете да ви препоръчат обувки за бягане. Там ще ви помогнат да изберете правилния размер и модел за вашия крак.

Не забравяйте да загреете и да разпуснете

Загрявката и разпускането са много важни при бягането. Разтегнете се преди да започнете, за да загреете мускулите. Добра практика е и да забавите до леко тичане или бързо ходене пет минути преди края на тренировката, за да нормализирате сърдечния ритъм и да разпуснете.

Не бягайте на гладен стомах

Бягането гори калории, така че е важно да не бягате на празен стомах. Изяжте нещо малко и богато на белтъчини около час преди тренировката, за да има време тялото ви да обработи храната и да я превърне в енергия.

Превърнете бягането в навик

Създайте си навик и намерете място в графика си за бягане. Така по-лесно ще започнете и ще се придържате към новия си тренировъчен режим. Ако не си направите график, е много по-вероятно да пропуснете тренировка, когато мотивацията не ви достига. Отделете време за бягане в дневната или седмичната си програма и се придържайте към новия си здравословен начин на живот.

Не се обезкуражавайте

Никой не очаква да можете да бягате 30 минути с пълна сила, когато започвате. Не се обезкуражавайте, ако в началото не можете да бягате интензивно или за дълги периоди. Все пак все още се учите и адаптирате. Опитайте комбинация от бягане и ходене, за да изградите издръжливост. Ходете пет минути, после тичайте три минути. Повтаряйте, докато се изморите.

Мислете за времето, не за разстоянието

Няма значение колко километра ще избягате. Важното е да бягате. Поставете си цел да бягате пет минути на ден или десет минути няколко пъти седмично и гледайте да я изпълнявате. Не се тревожете за това какво разстояние сте избягали за това време – колкото повече тренирате, толкова повече километри ще можете да избягате.

Започнете на равна повърхност

Не е лоша идея да започнете да бягате на равна повърхност в залата или на пътеката. Неравностите и дупките навън може да ви затруднят, особено ако нямате опит. Дори може да се нараните.

Създайте си плейлиста

Музиката може да ви подейства много мотивиращо. Създайте си плейлиста с любимите песни, които да ви заредят всеки път, когато бягате. Само гледайте да са бързи.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай