8 ползи за здравето от розмарина – Част 1

Тази ароматна билка може да помогне с всичко от паметта до стреса

В отдалеченото село Ачароли в югозападна Италия около един на всеки 10 души е на повече от 100 години. Дали са открили Фонтана на младостта? Едва ли. Едва ли нещо във водата е причина за невероятното дълголетие на жителите. Но може да е нещо в розмарина.

Изследователи от Калифорнийския университет в Сан Диего и от университета Сапинеза в Рим проучват невероятно здравото и дълго живеещо население на града и установяват, че едно от нещата, които правят, е готвене с много много розмарин. Местната версия на билката е особено ароматна и сякаш мирише 10 пъти по-силно от тази, с която повечето хора са запознати, съобщава Ню Йорк Таймс.

Така че дали тази ароматна билка може повече от това да подобри вкуса на редица кулинарни творения? Доста вероятно е.

Официално Rosmarinus officinalis, розмаринът е многогодишен вечнозелен храст с произход Средиземноморието, който сега расте широко в по-голямата част от света, особено в топъл, слънчев климат. Растението има дълги игли, които са зелени на върха и сребристи отдолу, както и малки, сини цветя. Освен че е наличен като прясна билка, розмаринът се продава като суха цяла билка, изсушен в капсули и като масло.

Както листата, така и стъблата на растението са използвани за готвене и за медицински цели от векове. Ето един поглед към някои от начините, по които розмаринът може да помогне на вашето здраве:

Памет и концентрация. В народната медицина розмаринът отдавна се свързва с по-добра памет. Смята се, че в древна Гърция учениците са поставяли стръкчета розмарин в косите си, докато учели за изпити. Използва се в ароматерапията за подпомагане на концентрацията и свързания с възрастта когнитивен спад. Някои изследвания показват, че ароматерапията с розмарин може да подобри качеството, но не и скоростта на паметта, съобщава WebMD. Ранни доказателства в други проучвания показват, че приемането само на 750 мг листа от розмарин на прах в доматен сок може да подобри скоростта на паметта при здрави, по-възрастни хора. Въпреки това, приемането на по-високи дози може да влоши паметта.

Стрес. Розмаринът се използва и в ароматерапията за облекчаване на стреса. Едно проучване показва, че комбинацията от розмарин и други масла може да доведе до понижаване на нивата на кортизола и по този начин да понижи тревожността, съобщава Медицинският център на Университета в Мериленд. Подобно проучване установява, че използването на торбички с етерично масло, направени от розмарин и лавандула, спомагс за облекчаване на стреса, свързан с полагането на изпити при студенти, учещи за медицински сестри. Други проучвания обаче показват, че прилагането на масло от розмарин върху китката може всъщност да увеличи тревожността и напрежението, докато се прави тест.

Може да използвате

Хранителни добавки ГИНКО АКТИВ®
ГИНКО АКТИВ®
За по-добра памет, концентрация и кръвооросяване!
Хранителна добавка Л-ТЕАНИН ®
Л-ТЕАНИН ®
При нервно напрежение, стрес и безсъние!

Виж още

Йога в училищата може да помогне на децата да се справят със стреса и тревожността
19.04.2018 г.
Изследователите са работили с държавно училище, за да добавят дейности по йога и концентрация, за да помогнат на ученици от трети клас, които са били изследвани за тревожност в началото на учебната година

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай