8 навика полезни за женското сърце – Част 2

Проявявайте положително отношение

Ако постоянно се оплаквате или често обичате да се самосъжалявате, трябва да знаете, че постоянното мрачно отношение увеличава тройно риска ви от сърдечен удар и дори запушени артерии. Положителното отношение, от друга страна, може да подобри качеството на живота ви и да ви помогне да сте здрави. Работете върху култивирането на вътрешния си оптимист. Наблегнете на повдигащите настроението преживявания и правете нещата, които обичате, независимо дали те са време със семейството, скрапбукинг, градинарство или преследване на цел. Ако отрицателните, тъжни или безнадеждни чувства продължават, говорете с вашия лекар. Много жени страдат от  разстройства на настроението, като депресия или тревожност, които могат да бъдат лекувани.

Предпазете сърцето си със спорт

Жените, които ходят пеша или се упражняват по друг начин всеки ден, имат по-малко сърдечни удари и инсулти, понижено кръвно налягане и по-високи нива на „добрия“ HDL холестерол. Ползите от активността се натрупват бързо. В рамките на само 90 дни лекарите могат действително да измерят ефектите на редовните упражнения. Когато става въпрос за ходене и сърдечно здраве, скоростта и честотата имат значение. Да, разходката е по-добра от седенето, но ще получите най-голяма полза, ако увеличите темпото - в идеалния случай, по 30 минути през повечето дни.

Увеличете самочувствието си

Жените често имат големи очаквания за себе си. Ако не ги оправдаят, тревожността, гневът и депресията често не закъсняват. За съжаление, негативните емоции не са просто неприятни, те са лоши за сърцето ви. Те предизвикват възпаление и повреждат артериите. Да се чувствате доволни от живота и постиженията си обаче намалява риска от сърдечни заболявания с най-малко 13%. Определете уникалните си умения и ги споделяйте! Например, ако се справяте добре с цифрите, помогнете на група доброволци със счетоводството им. Ще постигнете чувство за цел и по-смислен живот, а това ще увеличи щастието и самочувствието ви.

Яжте храни богати на фибри

Фибрите са толкова полезни за сърцето. Те подобряват холестерола, понижават кръвното налягане и намаляват коремната мастна тъкан - все добри неща по отношение на намаляването на риска от сърдечни заболявания. В едно 14-годишно проучване хората, които ядат най-много фибри (особено от плодове и пълнозърнести храни), отбелязват спад на риска с 18% в сравнение с хората с минимален прием на фибри. Фибрите също могат да намалят риска от рак на гърдата. За закуска се насладете на купа овесена каша с плодове и орехи. Това ще ви осигури два вида фибри - разтворими и неразтворими, като и двата вида могат да запазят сърцето ви здраво.

Наспете се добре

Пренебрегването на съня, за да наваксате с любимия сериал или да си довършите някоя задача утроява риска от биохимични промени, които водят до сърдечни заболявания. Освен това недостатъчният сън може да ви накара да преядете и понижава чувствителността на тялото към инсулин. Това влияе на сърцето и артериите и увеличава риска от диабет от втори тип. Лягайте си по-рано и избягвайте навици, които могат да предизвикат проблеми със съня като кофеин късно следобед, стрес преди лягане (плащане на сметки, работа) и прекалено топла или прекалено светла стая.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай