8 навика полезни за женското сърце – Част 1

Дами, ако си мислите, че можете да оставите тревогите за сърдечните заболявания, заедно с ремонта на тоалетната, смяната на маслото и убиването на буболечки, на мъжете, помислете пак. Жените са също толкова уязвими към сърдечни заболявания, колкото и мъжете. Добрата новина е, че има много неща, които можете да направите, за да намалите риска. Само около 25% от риска от сърдечно-съдови заболявания са генетични, затова имате по-голям контрол, отколкото вероятно си мислите. Ето 8 здравословни навика, които да ви помогнат да избегнете запушванията, съсиреците и всичко, което може да засегне сърцето на жената.

Намалете червеното и преработеното месо

Ако червеното месо се появява на чинията ви често, оставете пържолата и прочетете това: Хората, които ядат 113 г червено месо на ден (това е средният бургер), имат повишен риск от фатално сърдечно заболяване с почти 30%. Същото важи и за преработените меса (хот-дог, колбаси и бекон). Освен повишен риск от сърдечни заболявания, висок холестерол и диабет, диетата с високо съдържание на червено месо също може да увеличи риска от рак на дебелото черво. Погрижете се за здравето на сърцето си като замените месото с гъби, бобени растения или соеви продукти, които ще ви доставят нужните белтъчини и са не по-малко вкусни, но са полезни за сърцето.

Пийте алкохол с мярка

Изследванията показват, че едно питие на ден може да ви помогне да защитите сърцето и цялата си васкуларна система. Приемането на умерено количество алкохол също така повишава нивата на HDL (добрия) холестерол. В допълнение, то ви отпуска, което само може да помогне на кръвното налягане. Въпреки че виното само по себе си не съдържа омега-3 мастни киселини, изследванията показват, че малко вино - не прекалено много, но не и твърде малко - по някакъв начин повишава кръвните нива на тези здравословни мазнини в сърцето. При жените умереното пиене означава не повече от едно питие на ден. Това се превежда в 350 мл бира, 150 мл вино, 50 мл твърд алкохол.

Вземете си почивка

Редовните почивки могат да намалят риска от сърдечен удар с почти една трета. Въпреки това много хора се отказват от отпуската, а това влияе на скоростта и начина, по който телата им остаряват. Прекаленото ангажиране води до хроничен стрес, а твърде многото стрес ви поставя  по-близо до сърдечно-съдово заболяване. Каквото и да е вашето извинение, че не си вземате почивка (прекалено малко време, пари или енергия), вероятно не си струва последиците. За да получите усещането за блажена ваканция по всяко време, затворете очите си, съсредоточете вниманието си върху сърцето си и дишайте бавно. След няколко вдишвания, представете си нещо, което ви отпуска - домашен любимец, дете, цветя или пясъчен плаж. Задръжте този образ и продължавайте да дишате. Правете това веднъж дневно в продължение на 10 минути. Сърцето ви ще го хареса, както и вие.

Виж още

Ползите от виното, точното количество, рисковете на тежката консумация и признаци, че пиете прекалено много
Колко вино е прекалено много?
26.07.2018 г.
Ползите от виното, точното количество, рисковете на тежката консумация и признаци, че пиете прекалено много. Здравни съвети как да консумираме вино!
Подправки ускоряват метаболизма - синап, куркума, карамфил, индийско орехче, люти чушки
9 подправки, които ускоряват метаболизма
25.07.2018 г.
Ускоряване/забързване на метаболизма. Определени подправки ни помагат да забързаме своя метаболизъм - куркума, синап, люти чушки, канела, карамфил, индийско орехче.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай