7 начина да подсилим детският имунитет

05.10.2018 г.
45 прочитания
0 коментара

Какво можете да направите, за да предпазите детето си от безкрайния набор от микроби и вируси, на които е подложено всеки ден?



За жалост болестите до известна степен са част от живота на едно дете. Всички се раждаме с неопитни имунни системи. Децата бавно заздравяват имунитета си, като се борят със серия от микроби, вируси и други организми. Това е причината много педиатри да смятат, че шест до осем настинки, грипни инфекции или ушни инфекции на година са нормални. Но има здравословни навици, които могат да ви помогнат да засилите имунната система на детето си. 
Консултацията с вашият личен лекар е задължителна, дори и при най-малки съмнения за упадък в имунитета на децата ви, но тук може да откриете няколко основополагащи стъпки към постигането на силни защитни функции на организма :)
 

Давайте им повече плодове и зеленчуци
 

Грах, моркови, зелен фасул, грейпфрут и горски плодове са само някои от представителите от широката природна палитра от хранителни вещества, богати на естествени фитонутриенти и витамини и минерали. Повишаващи съпротивителните сили на само на детският организъм, каротеноидите, антоцианите и всички съдържащи се микро и макро нутриенти, представляват мощни имуномодулатори, изграждащи силна антиоксидантна преграда за организма.
В частност фитонутриентите биха могли да стимулират производството на така наречените бели кръвни клетки, които представляват универсално средство за борба с инфекциите, както и интерферон, които образува защитен филм около клетъчните мембрани и повърхности, блокирайки вирусите - нападатели. В голяма част от проведени изследвания от въздействието на фитонутриентите върху организма, осигурени чрез наситен на тези вещества хранителен режим, осигурява не само моментно стабилно състояние на имунитета, а и дългосрочни защити от по-сериозни хронични и сърдечни заболявания в напреднала възраст. Стремете се да осигурявате на детето си минимум 3-4 порции на ден от тези нутриенти във всяко хранене, като знаете, че една порция се равнява на 2 супени лъжици за малки деца, съответно 1 чаша за по-големи деца.
 

Карайте ги да спят повече


Изследванията при възрастни показват, че лишаването от сън може да ви направи по-податливи на заболяване, като намали клетките, които атакуват микробите. Същото важи и за децата. Децата в детската градина са особено изложени на риск от лишаване от сън, тъй като активността им може да им попречи да спят следобед. От колко сън се нуждаят децата? Новородените може да имат нужда от до 18 часа на ден, малките деца се нуждаят от 12 до 13 часа, а децата в предучилищна възраст – от около 10 часа. Ако детето ви не може или не иска да спи през деня, опитайте да го приспивате по-рано вечер.
 

Кърмете бебето си


Кърмата съдържа антитела за усилване на имунитета и бели кръвни клетки. Кърменето предпазва срещу ушни инфекции, алергии, диария, пневмония, менингит, инфекции на пикочните пътища и синдром на внезапната смърт при кърмачета. Проучванията показват, че то също може да подобри мозъчната функция на вашето бебе и да го предпази от инсулинозависимия диабет, болестта на Крон, колит и някои форми на рак по-късно в живота. Коластрата, тънката жълта течност, която тече от гърдите през първите няколко дни след раждането, е особено богата на антитела, борещи се с болестите. Американската академия по педиатрия препоръчва майките да кърмят за една година. Ако това не ви звучи реалистично, се стремете да кърмите поне през първите два до три месеца, за да подпомогнете имунитета на вашето бебе.
 

Спортувайте като семейство
 

Изследванията показват, че упражненията увеличават броя на естествените „клетки-убийци“ при възрастните. Редовната физическа активност може да бъде от полза за децата по същия начин. За да възпитате в децата си физическа култура и да им създадете навик за цял живот, бъдете добър пример. Тренирайте с тях, а недейте просто да ги подтиквате да излязат навън и да играят. Забавни неща, които можете да правите като семейство, са каране на велосипед, изкачване на планини и скали, каране на кънки, баскетбол и тенис.


Предпазете ги от разпространението на микроби
 

Разбирането, че микробите и микроорганизмите са причинители на голяма част от заболяванията и отслабеният детски имунитет - Това е така и не е така. Всъщност разбирането е грешно! Нека разгледаме нещата под следните ъгли:
  • има разлика между микроби и микроорганизми! Микроорганизмите всъщност не навсяка цена са лоши, дори напротив. В тялото ни живеят милиони колонии от  добри микроорганизми, които всъщност са част от нашият организъм и физиологична функционалност. Без тях не бихме могли да разграждаме хранта, че дори и да се борим срещу вредните, такива. Осигуряването на добри микроорганизми в тялото на децата ни, биха изградили стабилна и релевантна защитна система срещу зловредните външни нападатели. Това можете да откриете в така наречените пробиотици, които може да осигурите на подрастващите и чрез храни богати на естествени пробиотици.
  • хигиената преди и след ежедневните навици и дейности е много важна, но не и прекалената. Тялото ни постепенно изгражда естествен защитен филтър от структури с микроорганизми, които не допускат микробите да взаимодействат с клетките в организма ни. Не прекалявайте, но и не пропускайте да я поддържате.  Прекалената хигиена унищожава, както лошите организми, така и естествената покривка от микроорганизми на децата ви. Намерете златната среда за хигиената на вашето дете. Измиването преди хранене, както и след контакт с външната среда на места с много голям поток от хора, биха осигурили релевантна превантивна мярка към ограничаване на вредните организми, но не забравяйте и да осигурявате естествено противодействие чрез изграждането самозащитна структура от добри микроорганизми.


Отървете се от вторичния дим
 

Ако вие или вашата половинка пушите, спрете. Цигареният дим съдържа повече от 4000 токсини, повечето от които могат да раздразнят или убият клетките в тялото. Децата са по-податливи от възрастните на вредните ефекти от вторичния дим, защото дишат по-бързо, а и естествената способност за детоксификация на детето е по-малко развита. Вторичният дим увеличава риска от развитие на синдром на внезапната детска смърт, бронхит, ушни инфекции и астма. Той може също да окаже влияние върху интелигентността и неврологичното развитие. Ако не можете да откажете пушенето, можете значително да намалите риска за здравето на детето си, като пушите само извън дома.


Не притискайте педиатъра си
 

Да карате педиатъра си да ви даде рецепта за антибиотик, когато детето ви има настинка, грип или възпалено гърло, е лоша идея. Антибиотиците лекуват само заболявания, причинени от бактерии, но по-голямата част от детските заболявания се причиняват от вируси.
Изследванията обаче показват, че много педиатри предписват антибиотици някак неохотно, когато са подтикнати от родителите, които погрешно смятат, че те не могат да навредят. Всъщност могат.В резултат на това се появяват щамове на бактерии, резистентни на антибиотици, и проста ушна инфекция се лекува по-трудно, ако е причинена от упорити бактерии, които не отговарят на стандартното лечение. Когато педиатърът на детето ви иска да предпише антибиотик, уверете се, че не го прави само защото си мисли, че вие искате.

 


"Верният път към здравето"
Здравето е най-добрият подарък, който ви е даден!!! Затова си заслужава да намерите правилния начин да го поддържате. Следете нашия сайт, където екипът на "За здравето" ще ви помогне с още полезни съвети и теми.

 

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай