7 изненадващи виновника за напълняването – Част 2

Гледането на телевизия късно вечер

Много от нас са склонни понякога да стоят прекалено късно пред телевизора, за да гледат любимото си шоу или още една и още една серия от онзи пристрастяващ сериал, докато не осъзнаят, че отдавна е трябвало да си легнат. Но именно това може да е причината да не отслабвате. През последното десетилетие учените изследват връзката между недостатъчния сън и наддаването на тегло и откриват директна връзка. Недостигът на сън играе роля във функцията на мозъка ви - засяга мотивацията и сигналите за „възнаграждение“ на мозъка и предизвиква желание за вкусни храни. Целете се към седем до девет часа сън на нощ вижте дали качественият сън няма да ви помогне в пътя към отслабването.

Преработено месо

Бекон на закуска, хот дог на обяд и паста с наденица на вечеря може да са няколко от причините, поради които панталоните ви не ви стават. Тези видове меса не само че са пълни с натрий, но и преработените меса (включително говеждото месо, пастърмата, консервираното месо, дори осолената риба и сосовете на основата на месо) могат да причинят наддаване на тегло. Едно проучване, което изследва над 8000 диети и случаи на диабет, установява, че субекти, които консумират каквито и да е преработени меса, са с трийсет и осем процента по-склонни да развият диабет. Сменете тези храни  с растителни източници на белтъчини като боб, соя, ориз и други и се старайте като цяло да избягвате всякакви преработени храни.

Стрес

Когато изпитвате много драма в ежедневието си и стресът прониква в живота ви, може да откриете, че дори храненето със здравословна диета не се увенчава с голям успех. Това е така, защото стресът кара хормона кортизол да прониква през тялото ви, като по същество му казва: "Ние сме в опасност! Трябва да излезем от тази ситуация!“ Но когато сте под постоянен стрес в работната среда или в личния си живот, това постоянно нарастване на кортизола предизвиква промени в нивата на глада на тялото ви. Изследване на над 2500 мъже и жени на възраст над 54 години, проведено в Университетски колеж в Лондон, показва, че тези, които са имали най-високи нива на кортизол, са с наднормено тегло и имат повече коремни мазнини, отколкото хората с по-ниски нива на кортизол. Може би това е така, защото когато сме подложени на стрес, имаме по-голяма склонност да преяждаме и вероятно храни с високо съдържание на мазнини и захар. Намерете здравословни начини да се справите със стреса си, като упражнения, разговори с близки, четене, слушане на музика или медитация.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай