7 храни за мозъка, които ще намалят риска от Алцхаймер

Намалете риска от болестта на Алцхаймер, като добавите следните 7 храни към списъка си за пазаруване. Научните изследвания установиха, че правенето на няколко прости промени при храните, които слагате в количката, може да намали риска с до 53%. Запасете се с тези мозъчни храни, за да започнете да се възползвате от предимствата още днес.

Зелени листни зеленчуци

Когато изследователите разглеждат връзката на зелените листни зеленчуци с когнитивния спад, те са откриват, че хората, които ядат поне една до две порции на ден, имат драматично намаляване на темпа на спад. Всъщност, в сравнение с хората, които ядат по-малко зелени зеленчуци, те сякаш са с 11 години по-млади на възраст. Препоръката тук е да хапвате шест порции седмично, както и една порция от всеки друг зеленчук по ваш избор всеки ден.

Други зеленчуци

Както и при диетите за отслабване и за подобряване на здравето на сърцето, и при диетата за мозъка зеленчуците са от изключително значение. Изследователите препоръчват да ядете салата и поне още един друг зеленчук всеки ден, за да намалите риска от Алцхаймер.

Горски плодове

Изследователите откриват, че само две порции боровинки или ягоди на седмица са достатъчни, за да забавят когнитивния спад с две години и половина при жените. Всички видове плодове имат други ползи за здравето, но за здравето на мозъка, яденето на боровинки два пъти седмично е всичко, от което се нуждаете.

Цели зърна

Целите зърна са ключов компонент в диетата за здрав мозък. Препоръчително е да ядете поне три порции на ден.

Ядки

Ядките съдържат здравословни мазнини, фибри и антиоксиданти, а проучванията показват, че те могат да намалят нивата на лошия холестерол и да намалят риска от сърдечни заболявания. Препоръчително е да ядете сурови ядки поне пет пъти на седмица.

Боб

Ако бобовите растения не са редовна част от вашата диета, те трябва да станат. Те да с високо съдържание на фибри и белтъчини, с ниско съдържание на калории и мазнини, и също така спомагат за поддържането на ума ви. Учените препоръчват да се храните с боб три пъти седмично, за да се намали рискът от болестта на Алцхаймер.

Вино

Болестта на Алцхаймер се характеризира с натрупването на определен вид протеин в мозъка, който може да образува топки с различни форми и размери. Тези топки се притискат към повърхността на нервните клетки в мозъка, което ги кара в крайна сметка да умрат. Едно проучване установява, че червеното вино може действително да промени формите на тези топки, като им попречи да се свържат и да се закрепят към нервните клетки. Учените препоръчват да пиете една чаша вино всеки ден.

Може да използвате

Хранителни добавки ГИНКО АКТИВ®
ГИНКО АКТИВ®
За по-добра памет, концентрация и кръвооросяване!

Виж още

Хронично бъбречно заболяване симптоми
15 симптома на бъбречното заболяване
15.03.2018 г.
При хронично бъбречно заболяване, може да не се наблюдават конкретни симптоми! Ето няколко подсказки, които да ви ориентират за консултация със специалист.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай