6 изненадващи храни, които ще ви помогнат да отслабнете – Част 2

17.01.2018 г.
186 прочитания
0 коментара
Когато се опитваме да отслабнем, сме склонни да се отказваме от редица храни по различни причини. В зависимост от хранителния режим, който спазвате, може да ограничавате въглехидратите или мазнините, да избягвате глутена или преработените храни. Елиминирането на определени храни от диетата наистина може да ви помогне да свалите излишните коментари, но има и такива, които е добре да върнете в режима си.

Картофи

Ако сте се отказали от картофите, защото смятате, че са от „лошите въглехидрати“, може би е време да преосмислите какво ядете, за да отслабнете. Картофите съдържат устойчива скорбяла, което означава, че те „устояват“ на храносмилането и се преработват по-бавно, така че нивата на кръвната ви захар остават стабилни и се чувствате сити за по-дълго. За да почерпите от ползите на устойчивата скорбяла на картофите, изпечете ги или ги сварете и после ги оставете да изстинат. Направете ги на картофена салата и ги сервирайте с протеини. Проучванията показват, че когато устойчивата скорбяла се сервира с протеини те засилват окисляването на мазнините и чувството за ситост както при слаби, така и при затлъстели жени.

Фъстъчено масло

Намажете супена лъжица фъстъчено масло върху пълнозърнестото си хлебче на закуска или я добавете към смутито си, за да получите здравословни мазнини под формата на мононенаситени мастни киселини. Тези натурални мазнини могат да ви помогнат да стопите мазнините около корема, по-специално дълбоката опасна висцерална мастна тъкан, която може да заобиколи вашите органи и да доведе до редица здравословни проблеми.

Паста

Ако сте казали „аривидерчи“ на пастата, защото сте решили да спазвате нисковъглехидратна диета, посрещнете тази основна за италианската кухня храна обратно в живота си. Можете да ядете паста и все пак да свалите килограми. Точно така! Номерът е да следите и контролирате порциите си, да ядете пълнозърнеста паста, когато е възможно, и да комбинирате ястието с протеини, много зеленчуци и по-леки сосове.  Пълнозърнестата паста ще ви засити и ще се чувствате наядени. Да се лишавате напълно от храната, която обичате не е разумно. В един момент ще преядете с паста с много сос и ще се чувствате виновни, а това може да ви накара напълно да изоставите здравословните си навици. Освен проучването върху пълнозърнестите храни, за което споменахме, друго изследване показва, че диетите с пълнозърнести храни се асоциират с по-нисък индекс телесна маса (ИТМ) и по-добро сърдечносъдово здраве. Така че хапнете паста довечера без угризения! Само гледайте  да е пълнозърнеста и ограничете порцията си до една чаша.
 
 

Виж още

Рискове за сърцето
Зимата увеличава рисковете за сърцето, но останете активни, въпреки температурите
16.01.2018 г.
Човек не бива да се отказва от удоволствията, характерни за зимния сезон, дори, ако има проблеми със сърцето. Разбира се, само, ако тези занимания са съобразени със здравословното му състояние. Диагнозата предсърдно мъждене например, не означава непременно, че се налага затваряне вкъщи и пълен покой. Все още можете да прекарвате времето си на открито и да се занимавате със зимни дейности. Просто, трябва да се знае какви са рисковете за сърцето през зимата и да се спазват някои съвети, както и указанията на лекуващия лекар.
 

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай