6 храни, които да ви помогнат да изградите мускули и да се отървете от мазнините

Съществува много информация за това как да отслабнете и най-вероятно сте запознати с традиционния метод за създаване на калориен дефицит. Но ако искате да сте в добра форма, да сте силни и здрави, най-вероятно сте си поставили две цели – да изградите мускули и да се отървете от мазнините. Тук става трудно, защото се нуждаете от много енергия и някои определени хранителни вещества, за да постигнете и двете едновременно. За да успеете, трябва да следите калориите си, но преди всичко – да ядете правилните храни. За да изградите мускули и да изгорите мазнините, включете тези храни към диетата си, предизвикайте се с тренировките и не забравяйте да пиете много вода.

Ябълки

Ябълките са едни от най-добрите плодове, които да похапвате, за да отслабнете, защото те са богати на фибри, така че ще се чувствате сити между храненията. Те също са с високо съдържание на антиоксиданти и енергията, която дават, ги прави една от най-добрите пред-тренировъчни храни. Ключът е да ядете ябълката в нейната най-чиста форма (необелена) и да я комбинирате със здравословни добавки като фъстъчено масло.

Микс от ядки

Освен че са с високо съдържание на протеини и фибри, ядките осигуряват голямо разнообразие от витамини и минерали като цинк, калий, магнезий и витамин Е. Най-хубавото е, че почти всички ядки са еднакво хранителни, така че може да ги комбинирате както си искате и няма да ви омръзнат.

Броколи

Броколите са отличен избор за загуба на мазнини, тъй като са с толкова високо съдържание на разтворими фибри, но и с много ниско съдържание на калории. Този зеленчук също е идеален, ако сте на строга диета, защото неговите хранителни вещества са последователни, без значение как го готвите или сервирате. Ако се отегчите от броколи, заменете го с други кръстоцветни зеленчуци, като зеле, карфиол или кейл, което ще ви предостави същите ползи, но ще добави и разнообразие в диетата ви.

Спанак

Този зеленчук съдържа много от същите хранителни вещества като броколите (много от които също могат да предотвратят рак и сърдечни заболявания). Той също така предотвратява загубата на мускули и костна маса, което го прави изключително здравословен. Можете да го изядете суров в салата, да го запържете с малко зехтин и чесън или дори да го добавите към любимата си рецепта за смути... Опциите са безкрайни!

Киноа

Киноата е с по-високо съдържание на фибри и протеини, отколкото всяка друга зърнена култура, която е без глутен. Докато се опитвате да горите мазнини, трябва да ограничите въглехидратите си и да изберете правилните видове зърнени култури, за да заредите тялото си, така че киноата е добър избор, независимо дали я ядете като гарнитура, в ястие със зеленчуци или дори в бургер.

Ленено семе

Лененото семе има куп полезни хранителни вещества: белтъчини, омега-3 и фибри. Хубавото на тази суперхрана е колко лесно можете да я добавите към всякакви ястия. Опитайте да поръсите с ленено семе сутрешните си овесени ядки, добавете ги към салатата или смутито.

Виж още

Затлъстяване - първоизточникът за някои заболявания
Затлъстяването води до заболявания
24.07.2018 г.
Затлъстяването е една от основните причини за възникването на редица заболявания. А високите нива на свободни радикали се оказват ключови за лошият ефект на затлъстяването!

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай