5 начина за пролетно почистване на диетата

Пролетта е перфектното време да промените фокуса си и да подновите ангажимента си за по-здравословен живот. Топлото време може да ви мотивира да тренирате и да сте по-физически активни навън и е перфектната възможност да обиколите фермерските и откритите пазари и да приемете нови здравословни навици, особено когато става въпрос за диета и хранене. Пригответе се да изчистите вашата диета и да направите трайна промяна с тези прости и практични съвети от регистрираните диетолози.

Пийте повече вода

Въпреки че трябва да пием вода през цялото време, много от нас може да не успяват да задоволят ежедневните си нужди от хидратация. Водата е от решаващо значение за всички телесни функции и поддържа тялото да работи ефикасно и безпроблемно. Пиенето на вода, вместо на захарни напитки като кола и сок, може да понижи калориите и да ви предпази от желанието за вредни храни. Диетолозите препоръчват да използвате мобилно приложение или „умна“ бутилка, за да следите приема на вода или просто си носете бутилка с вода през целия ден. Добра идея е също така използването на голяма бутилка с вода, която побира най-малко един литър, и пълненето ѝ два пъти на ден. Ако ви омръзне обикновената вода, можете да добавите пресни плодове или плодови есенции за сладък вкус.

Спете повече

Заедно с хидратацията, едно добре отпочинало тяло е в основата за оптималното здраве. Ако тази зима сте развалили режима си, пролетта носи нова възможност да определите какво ви държи будни и да коригирате всички навици, които могат да попречат на съня ви, като например да ядете твърде късно или да използвате телефона си преди лягане.

Яжте пролетни плодове и зеленчуци

Топлото време идва с реколта от нови и пресни плодове и зеленчуци. Възползвайте се от разнообразието и включете в диетата си възможно най-много свежи храни – марули, лапад, коприва, репички, зелен лук, череши, вишни. Правете си салати или зеленчукови супи, а между храненията хапвайте пресни плодове.

 Правете постепенни промени

Вместо да правите много промени в диетата си наведнъж, по-лесно ще е да се придържате към една или две диетични модификации с напредъка на сезона. Можете да опитате да добавите допълнителен тренировъчен ден или да ядете две или повече порции зеленчуци на ден. Диетолозите предлагат също да се откажете от газираните напитки, да се стремите към по-здравословни продукти и да намалите обработените храни. Друг полезен съвет? Направете пролетно почистване на кухнята си, както бихте направили на гардероба си. Заредете се с плодове и зеленчуци, които са с високо съдържание на фибри и антиоксиданти вместо опаковани и преработени храни.

Следете прогреса си

Когато става въпрос за предприемане на смислени промени и придържане към целите си, диетолозите подчертават значението на използването на стратегиите, които знаете, че ще работят за вас. Ако сте постоянно на вашия телефон, опитайте да използвате приложение или абонаментна услуга, която може да автоматизира някои от повтарящите се стъпки за вас. Не е нужно да разчитате на инструмент с много тонове и позвънявания. Един прост инструмент като календарната функция на вашия смартфон може да работи също толкова добре за вас. Ако предпочитате да записвате всичко на ръка, водете си специален дневник. Целта на пролетното почистване на вашата диета е да направите здравословното хранене дълготраен навик.

Виж още


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай