5 храни полезни за щитовидната жлеза



Проблемите с щитовидната жлеза са особено често срещани при жените. Ако напоследък се чувствате мудни, може би щитовидната ви жлеза е виновникът. Ако си мислите, че имате проблем с нея, може да забележите подобрение  само с няколко прости промени в диетата. Уверете се, че се консумирате храни богати на вещества, които специално могат да ви помогнат със здравето на щитовидната жлеза. Наблегнете на тези пет храни и ако симптомите не изчезват, посетете лекар, за да изследва щитовидната ви жлеза.

Какао на прах
Щитовидната ви жлеза се нуждае от цинк, за да функционира правилно. Цинкът помага на тялото ви да произвежда хормони, които поддържат щитовидната жлеза здрава. Уверете се, че консумирате 30 до 40 милиграма цинк всеки ден. Това може да направите с редица различни храни като спанак, нахут и кашу. Може да е изненадващо, но дори естественото какао на прах съдържа почти три милиграма цинк на порция. Опитайте да приготвите любимия си десерт с какао на прах. Така ще си угодите с нещо полезно.

Репички
Ако имате свръхактивна щитовидна жлеза и трябва да я забавите, трябва да включите гоитрогенни храни във диета си. Йодът се използва за ускоряване на бавната щитовидна жлеза, но гоитрогенните храни пречат на йода да засегне щитовидната ви жлеза и я забавят. Репичките са популярна гоитрогенна храна, както и зелето, карфиола, брюкселското зеле, тъмните листни зеленчуци и други кореноплодни зеленчуци. Добавете една или повече порции от тези храни във вашата храна за забележимо подобрение.

Подправка за тиквен пай
Основните подправки в микса за тиквен пай – джинджифил и канела – са полезни регулатори на щитовидната жлеза. Канела е противовъзпалително средство, което е добро за цялото ви тяло, а джинджифилът съдържа цинк, калий и магнезий, които са важни хранителни вещества за щитовидната жлеза. Просто се уверете, че ядете тези подправки в тяхната най-чиста форма, вместо да се отдадете на изкуствено овкусени тиквени продукти.

Слънчогледови семки
Слънчогледовите семена съдържат тирозин, който е аминокиселина, която регулира хормоните на щитовидната жлеза в тялото ви. Хапнете семки между храненията през деня, или ги смесвайте в смути, за да се насладите на мощните им ползи за щитовидната жлеза.

Бразилски орех
Селенът е важен минерал за оптималното функциониране на щитовидната жлеза. За щастие, бразилските орехи са пълни със селен. Всъщност само няколко ядки са достатъчни, за да осигурят ежедневно препоръчителното количество селен и да ви гарантират здрава и добре работеща щитовидна жлеза.

Виж още

Стрес - местата на които задържаме стрес и как да се освободим
Стресът се задържа в нашето тяло!
24.10.2017 г.
Стрес - тази емоционална болка причинява физическа на неочаквани места. Съвет за 5 места, на които задържаме стрес и как да се освободим от него.


Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай