5 храни, които могат да облекчат менструалните болки

09.01.2018 г.
142 прочитания
0 коментара
Вероятно веднага посягате към болкоуспокояващите или към термофора, за да облекчите менструалните болки, но диетата играе огромна роля в това как тялото ви се бори с болката преди и по време на цикъла. Независимо колко тежки и интензивни са симптомите, здравословното хранене може да ви помогне да облекчите крампите, да увеличи нивата на енергията ви и като цяло да ви направи по-здрави. Така че пропуснете солените храни, намалете кофеина и вместо това изберете тези полезни храни.

Спанак и кейл

Тъмните листни зеленчуци са чудесни, когато сте в цикъл. Спанакът и кейлът са пълни с витамините А, C, B6 и E, и минералите калций, калий и магнезий, вещества, които са известни с това, че намаляват симптомите на предменструалния синдром. Техните противовъзпалителни качества, както и фибрите им, могат да ви помогнат с крампите по време на цикъл, а освен това регулират нивата на естроген. Опитайте да ги направите на смути с малко богати на антиоксиданти горски плодове и бадемово мляко.

Натурални билки

Определени билки като червена калина се използват в народната медицина за намаляване на контракциите на матката и помагат при други менструални проблеми. Сварете билките на терапевтичен чай, за да се възползвате от лечебните им свойства. Можете също да дъвчете по-разпространени домашни билки като босилек и магданоз, защото за тях също се знае, че облекчават крампите.

Тиквени семки

Когато се борите с крампи, вземете шепа тиквени семки. Тиквените семки са богати на желязо, фибри, цинк, магнезий и полезни за сърцето омега 3 мастни киселини, които доказано намаляват симптомите на ПМС като спазмите. Магнезият може също да повдигне настроението ви и да ви помогне да се преборите със задържането на вода, докато манганът облекчава напрежението на тялото, което идва с ПМС. Но това не са единственият тип семки, които трябва да опитате – слънчогледовите и сусамените семена също помагат.

Банани

Някои атлети ядат банан след тренировка, за да предотвратят мускулните крампи на следващия ден. Същото важи и за менструалните крампи. Недостигът на калий може да ги предизвика, затова яжте банани преди или по време на цикъла си, за да ги избегнете. Бананите са богати на витамин B6 и калий, които могат също да спрат задържането на вода и чувството за подутост.

Зелен чай и чай от лайка

Кафето може да е чудесен източник на антиоксиданти, но то може да ви направи тревожни и да ви накара да задържате вода, така че по-добре го пропуснете и го заменете с чай. Различните видове чай помагат при различни симптоми на ПМС, особено при крампи. Зеленият чай и чаят от лайка повишават нивата на глицин в тялото, който действа като естествено средство за отпускане на мускулите. Пиенето на тези чайове отпуска матката и по този начин облекчава крампите.

Виж още

Пийте вода. Хидратиране на тялото
Изобретателните начини да пиете повече вода
03.01.2018 г.
Не набавяме ли основният компонент от който е изградено нашето тяло, здравословните проблеми настъпват мигновено. Хидратирайте тялото си, а ето и няколко начина това да става по-лесно.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай