11 ползи за здравето от йогата

Йогата определено подобрява гъвкавостта, но това не е всичко, което тази древна практика може да направи за вас. Изследванията установяват, че йогата може да помогне при различни  проблеми като здравето на костите и сърцето, болки в гърба и дори инконтиненция! Най-хубавото на правенето на йога за подобряване на здравето е, че не е нужно да харчите пари за седмични класове - ако имате DVD плейър или компютър, можете практикувате в собствения си дом.

Подобрява здравето на костите

Едно проучване установява, че правенето на специфични йога пози за 12 минути всеки ден или през ден увеличава костната минерална плътност с течение на времето. Събудете тялото и костите си сутрин с тези прости упражнения.

Подобрява здравето на сърцето

Практикуването на йога е особено полезно за онези, които искат да предотвратят или намалят сърдечните заболявания. Според Американската асоциация за сърдечни заболявания, тя може да помогне за понижаване на кръвното налягане, увеличаване на белодробния капацитет, подобряване на дихателната функция и сърдечната честота, както и подобряване на циркулацията и мускулния тонус при хората, които искат да предотвратят сърдечни заболявания. Йогата може да помогне на тези, които имат сърдечни заболявания да управляват стреса и да подобрят общото си здраве. Винаги говорете с Вашия лекар, преди да започнете да практикувате йога, ако имате сърдечни заболявания, диабет или имате затлъстяване.

Подобрява съня

Установено е, че йогата помага при хронично безсъние. Едно проучване установява, че хората с нарушения в съня, които практикуват йога ежедневно в продължение на осем седмици, виждат подобрение в ефективността на съня, общото време на сън, времето за пълно събуждане, латентността при сън, времето за събуждане след началото на съня и броя на събужданията.

Облекчава болките в кръста

Едно проучване установява, че възрастни с хронични заболявания като болки в гърба, виждат подобрение на функцията на гърба си, след като започнат седмичен клас по йога в продължение на 12 седмици.

Облекчава стреса

Един от начините да разсеяте ума си от стреса в живота си е чрез йога. Изследванията показват, че йогата носи усещане за мир, което помага на тялото ви да се отпусне.

Намалява симптомите на фибромиалгия при жените

Жените с хронични болки от фибромиалгия могат да намерят облекчение в йогата. Проучване установява, че жените с фибромиалгия, които ходят на два 75-минутни часа по хатха йога в продължение на осем седмици, изпитват засилване на нивата на кортизона и следователно намаляване на болката им.

Облекчава мигрените

Ако търсите алтернативен начин да намалите болката от мигрена, може да помислите за йога. Едно проучване установява, че хората, които получават конвенционални грижи и ги допълват с йога, намаляват повече интензивността и честотата на болката от мигрена, за разлика от хората, които разчитат само на конвенционалните грижи.

Спира ви от преяждане

Хората, които практикуват йога, могат да се борят по-добре с желанието за вредна храна, отколкото тези, които не го правят, според едно проучване. Това се дължи на повишената осъзнатост на тялото, която хората постигнат чрез йога. Изследването установява, че хората, които правят йога, са в по-голяма хармония с телата си и е по-вероятно да знаят кога са заситени и трябва да спрат да ядат.

Подобрява инконтиненцията

Жените, които изпитват инконтиненция, е добре да опитат йога. Едно проучване установява, че жените с инконтиненция получават 70% подобрение в честотата на изтичане на урина след практикуване на йога.

Подобрява симптомите на синдрома на раздразнените черва

Проучванията показват, че хората, които имат синдром на раздразнените черва, наблюдават по-малко симптоми и намаляване на тревожността след редовно практикуване на йога от един до два месеца. Ако имате синдром на раздразнените черва, може би си струва да опитате да видите дали йога може да ви помогне да намерите облекчение.

Подобрява фертилността

Въпреки че няма проучвания, които да показват, че практикуването на йога може да окаже пряко въздействие върху плодородието ви, изследователите откриват, че помага по много начини. Едно проучване установява, че жените, които преживяват безплодие и започват 45-минутен курс по йога в продължение на шест седмици, намаляват стреса и тревожността си с 20%. Това е релевантно, тъй като е известно, че стресът влияе отрицателно върху фертилитета. Така че, докато намалените нива на стрес от това да правите йога, не означават, че ще забременеете, това също няма да навреди на шансовете ви.

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай