10 съвета за здравословна и спокойна бременност - Част 3

8. Движете се повече
Всеобщото схващане, че бременната жена не трябва да се движи много, защото това е опасно, е пълна отживелица и отдавна е опровергано от медицината. Всъщност разходките, леките упражнения и практикуването на йога и гимнастика са изключително благоприятни за всяка бъдеща майка. Движението ще ви помогне не само да се чувствате по-енергични, но и доста по-спокойни, а освен това ежедневните дейности ще ви се струват по-лесни от всякога. Разбира се, задължително е да се посъветвате с вашия лекар кои упражнения са най-подходящи за вас, защото ако сте в рискова бременности, не само не е желателно да практикувате гимнастика, например, но може и да приключи пагубно за плода.

Все пак специалистите препоръчват да се упражнявате между 5 и 6 пъти в седмицата, а заниманията да траят около 30 минути. У нас има много клубове, които предлагат именно курсове за бременни, сред които можете да откриете водна гимнастика или аеробика, йога и фитбол гимнстика. Редовните упражнения подобряват тонуса ви и ще увеличат значително вашата издръжливост, в резултат на което няма да усетите трудности и дискомфорт по времето, в което износвате вашето дете. Раздвижването ще ви помогне и да си спестите или да се отървете от болките в гърба и кръста, ще подобрят кръвообращението ви и ще намалите риска от отоци в крайниците и разширени вени.

Не на последно място остава и факта, че ако се раздвижвате активно и редовно, е възможно много по-лесно да понесете и самите родилни болки. Ако се изморете, поспрете и си починете. Не се пренатоварвайте, но се разхождайте много.


9. Дишайте свободно
Бебето, което расте във вас, е много чувствително към заобикалящата го среда. Затова, стойте по-далече от химикали и различни химически препарати, които са изключително опасни - например универсалните почистващи средства, които употребяваме всеки ден; разтворимите химически продукти - препарати за отпушване на канали, белина; бои, пестициди и др. Избягвайте да стоите в прашни помещения или в близост до строителни обекти. Задимените и опушени места също са неподходящи. Няма нищо по-вредно от вдишването на цигарен дим, при който се отделя въглероден диоксид. Отравяне с въглероден диоксид може да настъпи и при отопление с печки на твърдо и течно гориво, когато клапанът на комина е затворен или полузатворен, както и в затворено помещение при липса на достатъчно въздух.
 
Докато сте бременна, избягвайте контакт с котки. Те могат да ви заразят с  токсоплазмоза - заболяване, което може да предизвика спонтанен аборт или да доведе до малформации на плода. Котките предават заразата чрез слюнката, урината, фекалиите и млякото. Затова, ако пипате или галите котка, задължително си измийте ръцете след това, дори ако животното е домашно. Изследванията за токсоплазмоза трябва да се правят задължително през първия или втория триместър от бременността.

Купувайте храна само от сигурни места! Измивайте много добре зеленчуците и плодовете преди да ги консумирате.
 
10. Бъдете позитивно настроени
Заобиколете се от весели и позитивни хора, които ви карат да се забавлявате и разсмивате. Спестете си негативните емоции и мислете само за малкото чудо, което ще се появи след няколко месеца в дома ви.

Истина е, че плодът усеща емоциите на майката, така че избягвайте да се тревожите и разстройвате. Дарете себе си и детето, което расте във вашата утроба, с позитивни и щастливи мигове. Насладете се на всеки един миг, който ви кара да се усмихнете и го превърнете в малък празник!
 
Мили бъдещи мами, това са нашите прости 10 препоръки, с които да преминете деветте месеа бременност с лекота и минимален дискомфорт. Ако ги следвате, ще бъдете подготвени за една здрава, пълноценна и прекрасна бременност. Надяваме се да сме ви били полезни.
В коментарите под статията можете да споделите личния си опит.

Виж още

Шест грешки, които правим когато тренираме
29.05.2017 г.
Добрата техника и правилните храни могат да ви помогнат да извлечете максимума от тренировките ви и да намалят риска от травми. Ето най-често допусканите грешки, както и начини да ги поправите
куркума, стрес, възпаление, рака, сърдечно здраве,  имунна система, диабет, мозък, храносмилателна система ,
8 ползи от куркумата
26.05.2017 г.
Подправки - куркума. Лечебните свойства на индийската подправка. При проблеми със стомаха, ставите, облекчава стреса, подобрява функцията на сърцето и мозъка, бори рака.
10 съвета за здравословна и спокойна бременност - Част 2
24.05.2017 г.
Ако вече сте разбрали добрата нова или планирате да увеличите семейството си, ще ви дадем няколко съвета за това как да прекарате една здравословна бременност. Ето какво препоръчва д-р Дамянов, акушер-гинеколог:

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай