10 съвета за здравословна и спокойна бременност - Част 2

24.05.2017 г.
72 прочитания
0 коментара
5. Намерете упора в близък човек
По време на бременност е изключително важно да се чувствате спокойни, а близка приятелка, колежка или просто човек, на когото можете да разчитате със сигурност ще допринесе за вашето спокойствие. Разбира се, ако това е вашият партньор, би било повече от чудесно, но мъжът до вас, колкото и да ви обича, едва ли би могъл да съпреживее с вас всеки трепет, който ще изпитате по същия начин. Все пак ви престоят много промени, които надхвърлят тези, които очакват тялото ви.

Очакването на дете е съкровен момент за всяка жена, но се приема различно от всички, което е нормално. Някои жени са изключително спокойни, други са по-темпераментни, но всяка дама изпитва тревоги през този период. Ако имате приятелка, която вече е преминала през всичко това, би било страхотно, тъй като вече е изминала този житейски път и ще ви разбере в повечето ситуации. Ако имате упора, със сигурност ще се справите много по-лесно с всички страхове и опасения, които ще минат през главата ви макар и само за секунда. В този случай, колкото по-голям кръг от близки и доверени хора имате, толкова по-спокойни ще се чувствате.


6. Обръщайте се за съвет дори при най-леките симптоми
Както вече споменахме в предната статия, вашият лекар ще бъде един от хората, с които можете да споделяте всичко и е редно да го правите. Понякога, дори на пръв поглед да имате съвсем леки оплаквания, се обръщайте към него, за да сте по-сигурни. Ако нещо ви тревожи или изпитвате дискомфорт, не се безпокойте да се обърнете за помощ към него.

При продължителен световъртеж, ако ви прилошава често и се чувствате изтощена, при задъхване, сърцебиене, постоянно гадене и повръщане, затруднено ходене, болки или парене при уриниране, ясно изразено понижение на вътреутробната активност за повече от 24 часа. Дори да се окаже нещо незначително, вие трябва да сте наясно със здравословното си състояние. Никой не е застрахован от спонтанен аборт, затова ако изпитате силни или болезнени контракции, веднага посетете вашия лекар.

7. Храненето не по-различно от обикновено
За да износите здраво бебе са необходими около 80 000 калории. Това с около 300 калории повече на ден от обикновеното хранене на човек. Да, трябва да се храните здравословно и пълноценно. Разнообразието в храните също е важно, за да си набавяте всички необходими вещества.  Изберете храни, богати на витамини, минерали и протеини, които ще бъдат полезни и питателни за вас и бебето ви. Храните, които са богати на фибри, както плодовете и зеленчуците, могат да ви помогнат да се справите с неприятните хемороиди и запек, които се очаква да се появят.

От няколко години насам, медицината оспорва твърдението, че бременната жена трябва да се храни като за двама и то напълно основателно. Хапвайте всичко, което пожелаете и се старайте да разнообразявате менюто си. Пийте повече течности и избягвайте напитки, които съдържат кофеин. Ако все пак не можете да се откажете от сутрешното си кафе, то се старайте да не консумирате повече от чаша и половина на ден.

Някои храни могат да са опасни и е желателно да ги избягвате (недопеченото или не добре сготвено месо, някои месни деликатеси, суровата риба, стридите, недопържени или рохки яйца, по-големите хищни риби като акула, риба меч, риба тон, съдържащи по-големи количества живак и други токсични вещества).

 

Виж още

10 съвета за здравословна и спокойна бременност - Част 1
22.05.2017 г.
Ако вече сте разбрали добрата нова или планирате да увеличите семейството си, ще ви дадем няколко съвета за това как да прекарате една здравословна бременност. Ето какво препоръчва д-р Дамянов, акушер-гинеколог:

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай