10 ХРАНИ, КОИТО НИ ПОМАГАТ ПО-БЪРЗО ДА ХВАНЕМ ТЕН ПРЕЗ ЛЯТОТО

121 прочитания
0 коментара
Богатството на бета каротин в някои храни благоприятства придобиването на тен, тъй като стимулира производството на меланин.
Морковите
Морковът е храна, богата на бета каротин (съдържа около 9000 микрограма на 100 г). Това спомага за постигане на хубава пигментация на кожата. Заради това, че съдържа само 36 калории на 100 гр, той е от храните, които допринасят за отслабване, за да бъде тялото леко и ефирно.
Манго
Мангото също е от плодовете, богати на бета-каротин. Високото съдържание на витамин А в действителност засилва действието на слънчевата светлина. Той спомага да се получи светъл и равномерен тен.
Домат
Доматът, въпреки че не е оранжев, съдържа бета-каротин в големи количества.
Впрочем богатството на ликопен, който му придава червения цвят, се бори срещу свободните радикали, отговорни за преждевременното стареене на кожата, особено след многократното излагане на слънце.
Сладките картофи
Сладките картофи са отличен източник на витамини от групата В и съдържат витамин В6, който спомага кожата по-лесно да хваща тен. Съдържанието на бета-каротин засилва този ефект.
Пшеничен зародиш
Източник на витамин Е, пшеницата съдържа антиоксиданти, които защитават кожата от ултравиолетовите лъчи и я правят по-гъвкава. Пшеницата може да се консумира наситнена и да се поръсва на салати – по една чаена лъжичка на ден или да се ползва под формата на пшеничено масло. Маслото може да се прилага директно върху кожата в случай на слънчево изгаряне.
Оранжевият пъпеш със своя цвят показва, че е богат на бета каротин. Съдържа също така и много вода. Така че добре хидратираната кожа добива тен по-лесно и красиво, избягвайки ефекта на „крокодилска кожа“, синоним на суха кожа.
Розов грейпфрут - съдържа повече каротин (110 мкгр за 100 г) отколкото портокала (30 мкгр за 100г). Въпреки това, едно проучване, публикувано в списанието на Clinical Oncology през 2015 г., открива връзка между честата консумация на цитрусови плодове и появата на меланом, затова потреблението му остава ограничено.
Кайсиите – освен, че притежават защитна сила срещу рака, спомагайки за елиминирането на токсините, кайсиите са богати също така на бета каротин. По-добре е да се консумират сушени кайсии, които съдържат този елемент повече от пресните: 2100 микрограма на 100 гр средно срещу 1500 за прясната кайсия. Но внимавайте, сушените кайсии са много по-богати на захар ...
Грах - също съдържа бета-каротин, който се абсорбира по-добре от организма когато се консумира сварен. Т.е. каротеноидите в сготвените храни се абсорбират по-добре, отколкото в суровите храни.
Листни зеленчуци (салати) и кръстоцветни (зеле) - също съдържат значителни количества каротин и е добре да се консумират сготвени за постигане на по-добър тен.
Червените чушки са по-богати на бета каротин отколкото жълтите и зелените. Съдържанието на бета-каротин се увеличава значително, ако се сготвят. В допълнение, витамин С, който те също съдържат, предпазва кожата от стареене.


 
Източник: Превод и редакция: София Стойчева, източник:passeportsante.net

Все още няма коментари. Бъди първият, който ще напише коментар!

Напиши коментар

Потвърждавам, че съм човек
Публикувай